Nagyon gyakran felmerülö kérdés, a válasz rá: igen, az analóg filmes képeket is szerkesztik. Mindig is szerkesztették, ez nem csak a digitális kor eredménye. Sőt, nagyon sok jelenleg is használt technika neve pl Photoshopban az eredeti, sötétszobában filmhíváskor használt szerkesztési technika nevét örzi még mindig, pl dodge & burn, azaz bizonyos részek világosítása-sötétítése a jobb kontrasztért (ahogy az alábbi fotótörténeti klasszikus, híres fotók eredeti és szerkesztett változatain látszódik). 

Thomas Hoepker: Muhammad Ali.
 Dennis Stock: James Dean in Times Square. 
Dennis Stock: Audrey Hepburn.

Szintén sokszor felmerülö kérdés, amit fotósok akik filmes fotózásba kezdenek is feltesznek: de akkor mégis, milyen lenne az eredeti kép? Egy eredeti Kodak, Fuji, Ilford stb? A válasz nem egyszerü: az attól függ. A film interpretáció kérdése. Nincs olyan, hogy "eredeti kép". Egy-egy filmnek vannak karakterisztikái, amit jobb esetben a végleges kép is hoz, de valójában egy-egy filmes kép viszonylag hosszú úton, számtalan lépés során lesz "végleges": film, optika, gép, fényviszonyok, fényérzékenységi beállítások, a film kora (lejárt, friss, tárolás körülményei), a hívás, a labor preferenciái, gépi / kézi nagyítás, a digitalizálás mikéntjei (síkágyas szkennelés, makroobjektív szken, stb), a negatívból pozitívba fordító szoftver sok tucat beállítása stb. Ezek mind-mind döntési pontok, mindegyik során módosulhat a végeredmény, és minden képnek lehetnek különböző szerkesztési változatai is, amelyek mind validak, egyszerüen csak más-más preferenciákat tükröznek. 
Az alábbi két kép példa erre: Európa egyik leghíresebb filmlaborja, a Carmencita filmhívás megrendelésekor ilyen variációkban várja a preferenciákat leadni - sok más között ezek csak a viszonylag egyszerűbb beállítások, mégis a képeket nagyban befolyásolják. Egyik sem feltétlenül jobb mint a másik, de valószínüleg mindannyiunknak meg lesz az egyéni ízlése, melyik tetszik a jobban.